It is currently 20 May 2019, 22:48


All times are UTC + 2 hours




Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 
Author Message
 Post subject: F1CEL 2016 hooaeg
PostPosted: 07 Jan 2016, 16:10 
Seenior Liige
User avatar

Joined: 08 Jun 2005, 10:48
Posts: 1635
Location: Tartu
Nimi: Villem Kraaner
Rool: Thrustmaster T300 Alcantara
Tere F1CEL kommuun!

Liiga oli mitmete asjaolude kokkulangemisel 2015. aastal (vähemalt II poolel) varjusurmas, mille tulemusel on F1CEL-i aktiivsete liikmete hulk langenud enneolematusse madalseisu. Teades, et vähemalt osad meie kunagisest koosseisust on huvitatud liiga jätkumisega, olen otsustanud panustada projekti taaselustamisse.
Liiga hetke juhtkond koosneb ints300-st, kes on de facto liiga juht ning StenT-st, kes on nii kohtunik kui ka tegeleb kõigi teiste liiga korraldust puudutavate ülesannetega. Mart on enda sõnade kohaselt "sysadmin". Mingit rolli on vajadusel nõus täitma ka mcmudakäkk (ma eeldan). Lohkas-ega pole ma suutnud kontakti luua.
Algne soov oli liiga talvehooajaga alustada kas juba detsembris või vähemalt jaanuari alguses. Selgus aga, et serveri omanik ranirahn soovib jaanuaris läbi viia aeganõudvaid süsteemiuuendusi ning proovib sellega vähemalt veebruariks valmis saada.
Mul on 2016. aastaks ja edasiseks palju lennukaid ideid, kuid minust üksi, lihtliikmena, jääb selgelt väheseks. Kõik, kellega ma pole veel kontakti saanud, võiksid end üles anda ning teatada, kuidas nemad F1CEL-i tulevikus näeksid. Mõtlen selle all nii korralduslikku poolt kui ka sarju millele F1CEL edaspidiselt peaks keskenduma.

Minu avakäik näeks lõplikku üleminekut rFactor 2-le. Liigutus mida ma olen soovinud liigas juurutada 2013. aastast. Aeg järk-järguliseks üleminekuks on selgelt ületatud, "kirvemeetod" on ainuvõimalik jätkusuutlik lahendus. 2016. aastal ei taha ma küll enam kuulda vabandust "pole arvutit, mis rF2-te suudaks välja vedada". Ma ei näe lähiaastatel teiste simulaatorite näol ka alternatiivi, osalist kasutamisvõimalustki (AC ei muutu liiga-sõbralikuks ja teised platvormid jäävad "ekskursiooniks").

Oleks soovinud küll teistmoodi aastaga alustada, aga esimese hooajana tasuks plaanida Enduracers'i Flat6-ga lühihooaega. Mod on hetkel küll alles "poolik", aga Porsched Teile ju NII meeldivad. ;) Minu uus korralduslik lähenemine näeks lühihooaegade puhul iganädalast club-üritust. Sarjad ei tohi olla seetõttu väga keerulised. Hooaeg algab esimesel võimalusel veebruaris ja kestab max 1,5 kuud. Club-üritused koosneksid minu idee kohaselt alati sprint-sõitudest (2 või 3 lühikest etappi ühel rajakonfiguratsioonil).

2016. aasta F1-hooajaga on hetke seisuga kõik "lahtine". Pole veel selge, kas F1-hooaeg tuleb üleüldse F1-hooaeg (vb hoopis 3.5 autodega), kas tegemist on täishooajaga (vähemalt 10-12 sõitu), millal alustada saab jne. Kõik sõltub ISI-st ("saunajutt"). Kui "F1-hooajaga" enne aprilli lõppu alustada ei saa (3-4 etappi korraldada), siis võtab päevakavasse lühihooaja, sest vähemalt juuli jäägu suvepuhkuseks.

Täiendasin ka üldiseid reegleid. Suurim lisandus on harjutussessiooni reeglistamine. Palun tehke parandusettepanekuid.

Üldised reeglid
1.1. Osalemiseks peab olema stabiilne ja piisavalt kiire internetiühendus. Sõitjad, kellel on liiga suur ping ja kes on seetõttu kaasvõistlejatele ohtlikud, peavad serverist lahkuma. NB! Isegi wifi ja kõu-internet võivad olla piisavad.
1.2. Sõitjad on kohustatud kasutama enda ees- ja perekonnanime. Õige nimi peab kasutusel olema nii rFactor 2-s kui ka kodulehel, sõitjanime lahtris. Õäöü asemel tuleb kasutada oaou-d (rFactor 2 puhul võib kasutada ka täpitähti).
1.2.1 Sõitja all mõistetakse ainult ühte kasutajat. Võõra nime all sõitmine on rangelt keelatud.
1.3. Sõitjad on kohustatud serveris kasutama legaalseid arvutiaplikatsioone ja pluginaid.

Ametliku harjutussessiooni reeglid
2.1. Ametliku harjutussessiooni all mõistetakse ajakavas märgitud harjutussessiooni.
2.1.1. Teistel (harjutus)sessioonidel kehtivad alapunkti „Suhtlemine serveris“ reeglid.
2.1.2. Kohtunik võib kuulutada iga serveris toimuva harjutussessiooni (ka tagantjärge) ametlikuks.
2.2. Harjutussessiooni formaat on igas sarjas erinev. Täpsem info on kirjas sarja reeglites.
2.3. Harjutussessiooni ajal on teiste sõitjate segamine rangelt keelatud!
2.3.1. Harjutussessiooni ajal on sõitu mittepuudutavatel teemadel rääkimine keelatud! See segab kaasvõistlejaid keskendumast.
2.3.2. Harjutussessiooni ajal on rajal teiste võistlejate takistamine rangelt keelatud. Takistamiseks peetakse muuhulgas olukorda, kui sõitja tuleb harjutussessiooni ebapiisava rajakogemusega.
2.4. Harjutussessiooni ajal ei tohi rajal põhjuseta peatuda ega seista.
2.5. Harjutussessioonil kehtivad boksitee reeglid.

Kvalifikatsiooni reeglid
3.1. Kvalifikatsiooniformaat on igas sarjas erinev. Täpsem info on kirjas sarja reeglites.
3.2. Kvalifikatsioonisessiooni ajal on rääkimine rangelt keelatud! See segab kaasvõistlejaid keskendumast oma kvalifikatsiooniringile. Rääkida võib siis, kui algab warmup sessioon.
3.3. Kvalifikatsiooniringi jooksul peab auto olema kogu aeg rajal. Kui eksid antud reegli vastu, võta hoog maha või jäta kvalifikatsiooniring pooleli.
3.4. Soojendusringil olev sõitja peab laskma ajaringil oleva sõitja viivitamata mööda.
3.5. Ajaringi lõppedes tuleb koheselt ideaaltrajektoorilt kõrvale keerata, seisma jääda ja ESC nuppu vajutades boksi naasta.

Soojendusringi ja sõidu reeglid
Soojendusringi reeglid
4.1.1. Soojendusring tuleb läbida ühtlase tempoga. Äkiline pidurdamine ja venitamine on keelatud.
4.1.2. Kui kaasvõistleja sõidab soojendusringil rajalt välja või spinnab, siis ära jää tema järele ootama vaid jätka stabiilses tempos. Pidurdamine võib tekitada ohtlikke olukordi.
4.1.3. Soojendusringil piruetti tehes või rajalt välja sõites on lubatud oma positsioon stardirivis taastada, aga tuleb olla ettevaatlik! Mitte trügida, kui teised rehve soojendades pea terve raja laiuse ära kasutavad.
4.1.3.1. Kui auto saab soojendusringil kannatada, võib sõitja minna vigastuste parandamiseks boksi või vajutada ESC klahvi ja alustada uuesti boksist. Boksiteelt võib pärast starti väljuda alles siis, kui boksitee otsas on süttinud roheline tuli.
4.1.4. Ära jäta soojendusringil eessõitjaga sisse liiga suurt vahet.
Stardi reeglid
4.2.1. Stardis ole valmis selleks, et sinu eest startija võib stardi maha magada ning ei liigu kohe paigast.
4.2.2. Esimeses kurvis ole ettevaatlik! Esimeses kurvis toimunud avariide süüdlasi karistatakse eriti karmilt.
Sõidu reeglid
4.3.1. Sõidu ajal rääkimine on rangelt keelatud! Rääkida võib alles siis, kui kõik sõitjad on finišisse jõudnud.
4.3.2. Sõidus saavad osaleda kõik sõitu kvalifitseerunud sõitjad. Sõitu kvalifitseerumise reeglid võivad sariti erineda.
4.3.3. Vähemalt 2 ratast peavad olema rajal kogu sõidu vältel. Korduvat eksijat võib oodata karistus.
4.3.4. Mängusisene vestlus-süsteem (Message Center) peab olema aktiveeritud. Kohtunikud võivad selle kaudu sõitjat hoiatada, teavitada sinise lipu situatsioonidest, anda läbisõidu ja seisa-sõida karistusi või sõitjaid diskvalifitseerida.
4.3.5. Kaebused tuleb esitada pärast sõitu foorumis, sõidu ajal rääkimine on rangelt keelatud!
4.3.6. Punktide saamiseks on sarjasõitudes vaja läbida 75% distantsist (kui sarja reeglites ei ole märgitud teisiti).
4.3.7. Kui server jookseb sõidu ajal kokku, siis jagatakse punkte viimase tervikringi järgi.
4.3.7.1. Kui on läbitud enam kui 75% jagatakse välja täispunktid.
4.3.7.2. Kui on läbitud 50% - 75%, jagatakse välja pooled punktid.
4.3.7.3. Kui on läbitud vähem kui 50%, lepitakse jututoas kiiresti kokku, mida teha ja otsus avaldatakse esimesel võimalusel nii foorumis kui ka kodulehel. Võib toimuda võimalikult kiirelt kordusstart.
Blokeerimine
Samal ringil olevat sõitjat võib blokeerida pidades silmas järgmisi eeskirju:
4.4.1. Trajektoori võib iga sirge jooksul muuta ühe korra. See tähendab, et kui olete kurvile lähenedes välistrajektooril, siis võite minna sisetrajektoorile, kuid mitte enam välistrajektoorile naasta, et kurvi paremini läbida ja vastupidi.
4.4.2. Sisetrajektoori blokeerides peate olema valmis ka kurvi sisemisel trajektooril läbima.
4.4.3. Trajektoori on keelatud muuta, kui olete teise autoga kõrvuti.
4.4.4. Trajektoori on keelatud muuta pidurdusmaal.
Piruetid ja avariid
4.5.1. Autot vigastades on soovitatav boksi minna ja lasta auto korda teha.
4.5.2. Kui auto on pärast seina sõitmist juhitamatu ja olete kaasvõistlejatele ohtlik, tuleb sõit koheselt katkestada.
4.5.3. Rajale naastes on sõitja kohustatud veenduma, et kedagi tagant ei tule. Ära keera teistele ette! Oota kuni kõik on möödunud ja naase rajale alles siis, kui oled veendunud selle turvalisuses.
Lipureeglid
4.6.1. Kollane lipp
4.6.1.1. Kollaseid hoiatuslippe tuleb silmas pidada igal ajal. Kui õnnetuse põhjustab rajale naasev sõitja ning teine sõitja ei aeglustanud kollase lipu piirkonnas, on süüdi mõlemad osapooled.
4.6.1.2. Rajale naasvad autod peavad jälgima, et rada oleks vaba ning andma teed rajal olevatele autodele.
4.6.2. Sinine lipp
4.6.2.1. Sõitja, kellele näidatakse sinist lippu, on kohustatud andma taganttulevale sõitjale esimesel võimalusel teed.
4.6.3. Punane lipp
4.6.3.1. Punast lippu kasutatakse vaid järgnevatel juhtudel
(Esimesel ringil) toimub massiline katkestamine.
Rajaolud on mängu automaatreeglistiku järgi mittesõidetavad.
Kommentaatori/F1CELTV/sõitja ühendus katkeb soojendusringil.
4.6.3.2. Sõidu katkestamise otsuse võtab vastu ainult ja ainult kohtunik(ud). Kohtunike otsus on lõplik.

Boksitee reeglid
5.1. Boksitee piirkiirus on üldjuhul 100 km/h. Täpsem info on kirjas iga sarja reeglites.
5.2. Punase tule all boksteelt väljumine on keelatud! See kehtib kõigis sessioonides.
5.3. Kui sõitja ületab kiirust, on karistuseks boksist läbisõit või karmimal juhul 10-sekundiline seisa-sõida karistus.
5.4. Karistust kandma minna on aega 3 ringi.
5.5. Mõnes sarjas saab karistust kanda ka boksipeatuse ajal. Pit menüüst tuleb valida vastav valik. Kui boksipeatus on lõpetatud, seisad veel 10 sekundit paigal. Täpsem info on kirjas iga sarja reeglites.
5.6. Radadel, kus on boksitee väljumine eraldatud valge või kollase joonega, on keelatud seda ületada. Joone puudumisel on sõitja kohustatud jälgima, et ta rajale naastes seal olevaid sõitjaid ei takistaks.
5.7. Sõitja, kes väljub boksist on tavaliselt aeglasem kui see, kes on rajal. Ära keera teisele ette.
5.8. Boksiteel võib sõita vaid ühes reas. Eriti tuleb seda silmas pidada kvalifikatsiooni ning sõidu alguses punase tule ees oodates.

Raja piirid
6.1. Raja juurde kuulub põhi-raja asfaltiga kaetud osa, mis on enamasti eraldatud valgete joontega, muru, seinte või äärekividega.
6.2. Raja juurde ei kuulu äärekivid, mis on enamasti sini-valge, rohe-valge või puna-valge triibulised.
6.3. Kohtunikud võivad mõningate raja osade juures kohandada erireegleid, millest antakse teada foorumis.
6.4. Sõitja on kohustatud olema kvalifikatsiooni ja sõidu jooksul igal ajahetkel vähemalt kahe rattaga rajal.
6.5. Mõningatel radadel määrab mäng ka automaatseid karistusi raja lõikamisel. Kohtunik võib sõitjalt karistuse ära võtta, kui sõitja lõikas mittetahtlikult või on tegemist mängu bug-iga. Sellisel juhul tuleb sellest koheselt teada anda kasutades /w Kohtunik Teade! käsku.

Suhtlemine serveris
7.1. Kvalifikatsiooni ja sõidu ajal on rääkimine rangelt keelatud.
7.2. Kvalifikatsiooni ja sõidu ajal on keelatud ka privaatsõnumite (/w) saatmine teistele sõitjatele.
7.3. Kohtunikega suhtlemiseks kvalifikatsiooni ja sõidu ajal tuleb kasutada sosistamise funktsiooni „/w Kohtunik [SÕNUM]“.
7.4. Ropendamine ja kaasvõistlejate sõimamine on keelatud.

Protestid
8.1. Proteste saab esitada 48 tundi alates etapi lõppemisest, kui sarja reeglites ei ole märgitud teisiti.
8.2. Proteste saab esitada foorumis selleks ettenähtud teemades. Täpne link on kirjas iga sarja reeglites.
8.3. Protesti esitades jälgige juhiseid teema esimeses postituses. Vale ja/või ebapiisava info andmisel ei kohustu kohtunikud intsidenti sõidu videokordusest üles otsima.

Karistused
9.1. Hoiatus
9.1.1. Saades kolm hoiatust ühe hooaja jooksul on karistuseks viimaselt kohalt start.
9.2. Lõpuajale lisatav ajaline karistus.
9.3. Boksist läbisõidu karistus.
9.4. Viimaselt kohalt start.
9.5. Boksist start.
9.6. Diskvalifitseerimine.
9.7. Eemaldamine ühelt või mitmelt etapilt. Maksimaalselt diskvalifitseerimine kogu järgnevalt hooajalt.
9.8. Eriolukordades võivad kohtunikud määrata ka karistusi, mis ei sisaldu antud nimekirjas.
9.9. Kui sõitja kannab pärast reeglite rikkumist läbisõidu või seisa-sõida karistuse, siis võib see karistust leevendada.

Kokkuvõte
10.1. Reeglite lugemine ja täitmine on kohustuslik liigas osalemiseks.
10.2. Suhtuge reeglitesse ja kohtunikesse mõistlikult.
10.3. F1CEL jätab endale õiguse reegleid muuta. Reeglite muutmisest teatatakse kodulehel ja foorumis.
10.4. Reeglid on koostatud ja kooskõlastatud F1CEL kohtunike poolt.
10.5. Sarjade lõikes võivad reeglid mõningal määral erineda, kohustuslik on lugeda ka sarjaga seotud reegleid.
10.6. Reeglite mittetundmine ei vabasta sõitjat vastutusest.

Avalikustan rohkem mõtteid, kui vastukaja on...
Avaldage arvamust!!!
Aitäh!


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: F1CEL 2016 hooaeg
PostPosted: 09 Jan 2016, 10:45 
Kogenud liige

Joined: 06 Nov 2007, 22:09
Posts: 392
Nimi:
Rool:
Selge see ,et rf2 oleks lahedam aga meil pole Eestis sõitjaid .rf2 oleks teema kui kutsuks somme ja rootslasi sõitma või lätlasi ja leedukaid .


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: F1CEL 2016 hooaeg
PostPosted: 09 Jan 2016, 14:55 
Seenior Liige
User avatar

Joined: 08 Jun 2005, 10:48
Posts: 1635
Location: Tartu
Nimi: Villem Kraaner
Rool: Thrustmaster T300 Alcantara
Morten, ära näe kõike nii pessimistlikult. Eestis on sõitjaid piisavalt, pole lihtsalt seni ju mingit õiget korraldust olnud rF2-ga. See lühike F3-hooaeg jäi erimeelsuste tõttu kesiseks, poolik suhtumine inimesi ei veennud.

F1CEL võiks siiski jääda Eesti-keskseks kommuuniks. "Välissõitjad" on ühepäevaliblikad, kel pole lojaalsust liigale ja liiga eesmärkidele. Põhjamaade liiga korraldamise võimalus oli kindlasti mingil ajal olemas ja võib ka kunagi veel tulla (ilmselt initsatiiv ei tule meilt), aga hetkel on ülioluline F1CEL üleüldse uuesti "käima" saada. rF1-ga see võimalus puudub - see on fakt.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: F1CEL 2016 hooaeg
PostPosted: 09 Jan 2016, 15:12 
Liige
User avatar

Joined: 14 Jul 2006, 19:47
Posts: 188
Nimi:
Rool:
Kindlalt sõitmas kui põhihooaeg on f1 rf2 peal.


Top
 Profile  
Reply with quote  
 Post subject: Re: F1CEL 2016 hooaeg
PostPosted: 09 Jan 2016, 15:31 
Liige
User avatar

Joined: 29 Mar 2011, 07:53
Posts: 237
Location: Järvamaa/Tartu
Nimi: Siim Pärn
Rool: Logitech G27
Mina pean küll täna 2016. aastal tõdema, et mul ei ole arvutit, ning võimalust uut arvutit soetada, mis jooksutaks rF2-te, rääkimata rahast, et rF2 litsents osta. Ma küll käin tööl, aga palk on selline, millest jätkubki reaalselt ainult elamiseks ja eluaseme maksmiseks. Kuniks ma lotoga ei võida, või suurt palgatõusu oodata ei ole, ei näe ma varjanti koguda raha uue pc jaoks, mida mul muidugi vaja oleks, ei aja üldse tagasi.
Ja miks CEL üldse sellises seisus on nagu ta on, on pigem jäänud suhtumise ja vähese huvi ülesnäitamise taha üldse midagi teha. EVAL on CELile iga aastaga üha enam kandadele astunud ja tänasel päeval võib öelda, et ka suure puuga ette läinud, ning kontrollib täielikult tänasel päeval Eesti Sim Racingut. EVAL-it püüda on nüüd juba väga raske. Willi fakt, et rF1-ga CELi käima saamine ei ole enam võimalik, on niivõrd kuivõrd tõsi, kuid mitte seepärast, et see sim on vana ja s**t ja keegi ei taha, vaid seepärast et EVAL on selle vana joru nii hästi ja süsteemselt uuesti tööle saanud, et inimesed ei näeks enam mõtet sealt siia üle tulla. Seal ei vingu tänasel päeval mitte keegi, et miks rF1 peal sõidetakse, mitte rF2 peal. Niikaua kuni on korralik rivi sõitjaid, niikaua tuleks ka seda odavamat ja nadimat simi maksimaalselt ära kasutada. Mida kauem venitada, seda kauem on inimestel aega enda pc-si uuendada ja seda enam uuendatakse ning täiustatakse ka rF2-te selle aja jooksul.

Lühidalt, mina olen end tänasel päeval CEL-ist lahti tõmmanud, ning tunnen end EVALis väga koduselt, ning ei näe põhjust otsida sõitmiseks uusi alternatiive ja liigasid. Eks näis mis teie ja minu tulevik toob, vb kunagi veel teed ristuvad. Edu ja jaksu.

_________________
Image
Image


Top
 Profile  
Reply with quote  
Display posts from previous:  Sort by  
Post new topic Reply to topic  [ 5 posts ] 

All times are UTC + 2 hours


Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Theme created StylerBB.net ColorizeIt.